ANDA SEDANG MEMBACA

10

Previu BPL minggu 8 Oleh Ahmad Haziq

Abdul Sokernet Wednesday, October 12, 2011 ,
Salam 3-2 buat penyokong ________ .

Hari ni aku nak buat previu game BPL pada minggu 8 buat penyokong fanataik BPL yang xingt negara sendiri(apa pon xboleh!!!)

LIVERPOOL FC lawan MANCHESTER UNITED

Aku syak ramai penyokong yang bersandarkan pada sejarah dan penyokong setan menunggu game ni dengan rakusnya. Seperti mana kita tahu team setan ni sentiasa bodoh kalo main dekat stadium Anfish. Tetapi,perlu diingatkan kadang2 kelab sandarkan sejarah ini juga bersikap sambil lewa dan memandang remeh kt pasukan lain sehingga memakan diri(padan muka!!). Bintang bagi Kelab sejarah untuk perlawanan ini sudah pastinya Luis 'arnab' Suarez xkan nak harapkan Andy 'konek' carrol kut?? bagi kelab setan bintang mereka ialah rudeboy rooney yang membuat aksi bangang semasa england menentang montelnigga.

Ramalan aku : Kelab bersandarkan sejarah 2-3 Kelab Setan


MANCHESTER CITY lawan ASTON VILLA

Seperti mana kita tau, pasukan bangkai dan bangsat yang hanya tau mengeluarkan duit untuk mencapai cita2 haram dia iaitu manchester shitty pastinya mempunyai kelebihan di tempat sendiri. Tapi,perlu diingatkan pasukan Aston Martin ni belum lagi kalah dalam kata orang putin UNBEATEN(walaopon menang ciput je iaitu 2 dalam liga buat masani) bintang bagi man shitty utk perlawanan ni aku rasa Mario Baruatelli..Kum-kum aguero?? mamat ni cedera der..jangan tnye soalan bodoh..bagi kelab Aston Martin bintang mereka ialah sama ada Abonlahap ataupon darren bend.

Ramalan bangsat aku: Man Shitty 3-1 Aston Martin


CHELSEA lawan EVERTON

Sejak diambil alih oleh Andrea Villa Buas(buas la sangat) pasukan yang dikenali sebagai chelscum atau chelshit ini menunjukkan kepoweran dia.. pasukan ni hadir sebagai pasukan pilihan untuk mengalahkan kelab yg xberbelanja iaitu Everton maklumla da menang 5-0 lawan botol suka la kau!!puihh!!..Namun pasukan Everton ini juga pasukan yang suka buat kejutan terhadap Big Four. Selepas kad merah Rodwell ditarik balik, dia bole main menentang chelshit. Dan ingtla kata2 aku jaga2 pemain chelshit drpd diterjah rodwell!!muahaha.Bintang untuk Chelshit minggu ni ialah Lampard. Kuda tua ni mahu sumbat skor sebanyak yang mungkin supaya xnak panaskan bontot dia kt bangku simpanan. Bagi Everton pemain bintang mereka ialah Tim ‘super header’ Cahill. Malas aku nak ulas lagi pasal mamat ni sbb dia mmg gila tanduk!!

Ramalan aku: Chelshit 1-2 Everton


ARSENAL lawan SUNDERLAND

Ya perlawnan ini melibatkan daripada terjerlus ke tangga penyingkiran . Kelab tadika Arsenal pastinya mahu menang selepas kalah kepada kelab Ayam. Sundalland juga mahu menang lagi2 steve bruce yang xnak dipecat. Pemain bintang bagi Kelab tadika ini pastinya robin teksi persie.. Setelah pasukan kewargeneraannya iaiatu Belanda tewas kepada Sweden, kapten pasukan tadika ini pastinya mahu membalas dendam kepada Larsson(pemain sundalland) yang merupakan pilihan aku sebagai bintang sundalland

Ramalan aku: Kelab tadika 1-1 Sundalland

WIGAN ATHLETIC lawan BOLTON WANDERERS

Satu lagi perlawanan daripada terjerumus ke tangga penyingkiran. Tak perlu la aku ulas panjang perlawnan ni.bukannya korang sokong pon team ni..ye dok??Bintang bagi aku untuk pasukan Wigan ialah Franco Di Santo. Pemain yg mempunyai tahi lalat di pipi ni sudah menyumbat 3 gol untuk Wigan. Bagi Bolton bintang mereka adalah Kevin Davies. Ye kapten ni memang agak sial selalu menerjah pemain lain dengan bangsatnya.

Ramalan aku: Wigan 2-0 Bolton

QUEENS PARK RANGERS lawan BLACKBURN ROVERS

Pasukan kepunyaan taikotai Air Asia iaitu Tony Fernandez ini mengalami kekalahan memalukan kepada Fulham 2 minggu lepas. Tapi mereka akan menentang pasukan hitambakar kepunyaan orang india yang bodoh nak mampos xnak memecat Steve Kean tu. Apa special sangat Kean tu pon aku xtau.Cam Sial. Bintang bagi QPR sudah tentu ialah Joey Barton. Kapten yang selalu cakap besar ni pasti akan cuba untuk membuang pemain HitamBakar nti. Bagi pasukan HitamBakar, ntahla aku pon xtau sapa bintang dorang, mungkin Yak kut.

Ramalan aku : QPR 3-2 HitamBakar


STOKE CITY lawan FULHAM

Pasukan yang layak untuk bermain basketball ni pastinya mempunyai kelebihan mereka sendiri iaitu :
1)lontaran jauh drpd Lori Delap
2)Pemain yg macamn hantu galah

Tapi Fulham pon bukan calang2 pasukan, lagi2 apabila mereka merodok QPR 6-0. Bintang pilihan untuk Stoke ialah Lori Delap. Kerja mamat ni hanyalah membaling bola sejauh yang bole(kalo bole sampai gawang) dan bagi Fulham bintang mereka ialah BoBoiBoi Zamora.

Ramalan mak cik aku : Pasukan galah : 2-2 Fulham


NEWCASTLE UNITED lawan TOTTENHAM HotsModric

Newcastle juga salah satu drpd 4 pasukan yang masih belum kalah(makan apa dorang ni?) . Bos mereka iaitu Alan Pardew menerapkan pemain2 perancis dalam skuad utama Newcastle. Jadah dia main kt England tp banyak pakai pemain Perancis. Bagi pasukan Ayam iaitu Tottenham, semuanya hanyalah pasal Modric,modric dan modric..puihh Bintang bagi pasukan Newcastle ialah Yohan Cibaye. Pemain ini meningkat sejak membuat perpindahan daripada Lille. Sapakah pemain bintang Spurs??salah bukan Modric tetapi adalah Gareth Bale. Pemain yang ada pertalian darah ngan moyet ni menyumbat gol semasa mewakili Wales.

Ramalan aku: Newcastle 1-2 Spurs


WEST BROM lawan WOLVES

West Brom ngan Wolves adalah pasukan yang membosankan buat aku. Jangan tanya aku kenapa!! Lu pikirla sendiri. Bintang bagi West Brom ialah Peter Odamnwangi. Dengan stail rambut yg baru, pemain ni juga pasti akan ada azam yang baru. Bagi pasukan Wolves bintang mereka ialah Matt Jarvis. Yang aku tahu mamat ni pandai dribble

Ramalan aku:West Brom 0-0 Wolves


NORWICH CITY lawan SWANSEA CITY

Kita patut tengok game ni. Pasti akan ada gol punye. Namun kelebihan pasti terdapat pada pasukan Norwich yang hampir mengejutkan pasukan setan namun gagal untuk sumbat gol(BODOH nak mampos).Bagi Swansea mereka belum mengutip 1 mata di tempat pihak lawan. Bintang bagi Norwich ialah Andy Pilkington. Walaopon mamat ni bangang yang amat xbole skor one on one masa lawan kelab setan, namun naluri gua mengatakan mamat ni akan sumbat paling busuk pon 1 gol. Bagi Swansea bintang mereka adalah Danny Graham. Selepas membukak akaun dia menentang Stoke, mamat ni pasti ada azam yang baru untuk sumbat gol lagi dan lagi dan lagi.

Ramalan nenek tiri aku: Norwich 4-2 Norwich


Sekian sahaja ulasan aku.

Akhirkata daripada aku: MOHON SULTAN BOLA LEPASKAN JAWATAN DIA!!!

Yang Benar,
Ahmad Haziq,
Blog??g mati!!

Ulasan Abang Abdul:
Ejaan bersepah macam budak lepak depan Maybank Bukit Bintang. Penuh dengan terma-terma yang "oklah dia punya kelakar, kalau masuk Raja Lawak, minggu pertama dah keluar.." paling abang pantang sebenarnya penggunaan huruf besar dan kecik yang macam celaka. Cikgu BM lu dulu mampos awal ek?

Tapi sebab dia bersemangat tulis panjang-panjang, abang siarkan je lah.

10 comments:

Aziz Nasution said...

brader, tahukah kau bahawasanya Tim 'super-header' Cahill yg kau sebut tu tgh injured skrg ni? Tak tahu? mcmane lah kau boleh tergamak buat preview kalau berita asa mcm tu pun kau tak update..haiiiiiiiih!

El said...

entry macam cilake macam ni pun boleh approve ke?
entry aku dulu taklah bagus mana, tapi atlis tak secilake ni.
asal tak approve pon?

kecewa tak masuk tamu, terpaksa pacak kat blog sendiri.
http://el-elsays.blogspot.com/2011/10/liverpool-dan-tiga-legend.html

A said...

hoi setan.

aku dah emel suruh kau tulis direct kat emel, tapi kau tak buat.

kau buat bangang.

bangang punya penyokong liverpool.

keli said...

A for Abang Abdul...wahaha..macam setan.

Kira okey la artikel mamat ni. Key player selain dari team Big 4 pun dia ulas. Siap ada ramalan nenek tiri dengan makcik dia lagi pulak tu. :P

Btw, siapa nak ikut gua lepak depan Maybank Bukit Bintang? :P

mas ayu said...

sampah...

Khuzrin Kamarudin said...

Tahi apa yang sedang abam Abdul Sokernet up kan ni?

Rasanya buku cerita Pak Pandir Dan Sang Buaya lagi sedap dilayan dari entri ini...

Sah mamat ni penyokong Everton..

Shafixx Azzha said...

mohon lucy singgah untuk memberi komen

Usagi9898 said...

entri neraka mane lak ni?

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Abam Abdul ni Amran, eh?