ANDA SEDANG MEMBACA

22

10 individu paling dibenci dalam bola sepak

Abdul Sokernet Monday, September 12, 2011

Kebencian datang dari hati, dan ia juga amat subjektif utk dibicarakan. Diatas padang bola sepak mengumpulkan pelbagai jenis manusia, karenah, dan personaliti. Pemain bola sepak dilahirkan sebagai atlit dan juga manusia biasa, adakala baik, adakala buruk perangainya. Kadang kala mereka dibenci kerana “lemah gemalai” pantang diterjah asyik jatuh saja, ada juga dibenci kerana perangai buaya darat, ada juga dibenci kerana sombong juga kerana asyik membebel spt emak-emak kpd setiap keputusan pengadil. Berikut merupakan 10 individu paling dibenci dalam bola sepak

10. Adrian Mutu

Pemain hrapan pasukn Romania, tapi menghancurkan karier sendiri. Berada dalam senarai ini kerana masalah penyalahgunaan dadah semasa bermain untuk Chelsea, tapi bukan sekali, lebih dari dua kali. Ingat dah insaf rupanya “banana fruit twice” seperti kata Adnan Sempit.

Madah-madah kebencian: “Saya rasa ini keras hukuman, beliau berkata “ia nampak terlalu banyak. Saya sangka kurang kerana, ya, silap telah dilakukan ia berhak untuk dibayar tapi tidak terlalu banyak”

9. Diego Maradona

Anda mungkin menyatakan Maradona seorang lagenda dan digemari semua orang. Tapi soal kehebatannya telah lama berlalu, kita dah masuk alaf baru!! Kebencian terhadap Maradona meluap-luap semasa menjadi jurulatih Argentina, ada sahaja pelbagai karenah peliknya, dan ke”over”an melampaunya, kemudian degil dan perasan dia coach yg bagus, tak mahu dengar nasihat orang lain. Semua orang tahu awak pemain terbaik sepanjang zaman, tapi tak bermakna awak boleh buat perangai sesuka hati!

Madah-madah kebencian: “Saya benci semua yang datang dari Amerika, saya membenci dengan seluruh kekuatan saya”

8. Didier Drogba

Pemain yang amat popular dalam senarai pemain dibenci, pada awal kariernya di Chelsea dia amat dibenci oleh penyokong sendiri kerana sering amat suka “terjun” dalam kotak penalti. Pastu tak cukup dengan itu dia juga banyak songeh dan gemar komplen dengan setiap keputusan pengadil. Siapa boleh lupakan peristiwa dia menerkam pengadil semasa perlawanan separuh akhir dengan Barcelona, mcm harimau kumbang woo!!

Madah-madah kebencian: “Saya penyokong Arsenal, dan saya benci lelaki ini dan berhajat dia mampus” “Penerjun nafas anjing harus dibuang keluar dari bola sepak titik noktah”

7. Marco Materazzi

Pemain yang tiba-tiba mencapai kemuncak populariti bukan kerana menjadi wira Piala Dunia Itali, tapi kerana insiden ditanduk oleh Zinedine Zidane yang menyebabkan pemain lagenda itu dibuang padang. Kemudian Materazzi dikatakan telah mempersendakan Zidane dan mengejek keluarganya. Tak cukup lagi? Pemain ini juga terkenal dgn beberapa insiden keganasan diatas padang, dan pemain yang sinonim dengan kad merah di Serie A.

Madah-madah kebencian: “Milan, Juve, Roma peminat benci Materazzi, Itali peminat benci Materazzi, Perancis peminat benci Materazzi, Zidane peminat benci Materazzi, dan Inter peminat benci Materazzi”

6. John Terry

Chelsea mmg terkenal sebagai kelab budak-budak nakal?. Sudahlah selepas dihina setelah tergelincir dan sepakan tersasar seolah menyepak keluar piala yang di idamkan oleh Abramovich, pada mulanya disanjung sebagai “John The Leader”, tercalar reputasinya apabila dikaitkan dengan skandal meniduri awek Perancis hot yang juga bekas tunang bekas rakan sepasukannya Wayne Bridge. Kesannya? dia dihambur dan diejek secara berjemaah oleh semua penyokong bola sepak, baik pasukan lawan mahupun penyokong sendiri. Tak cukup dgn itu, dia dilucut jawatan ketua pasukan kebanggsaan. Mungkin leader pasukan sorak lebih sesuai buatnya?

Madah-madah kebencian: “Kenapa saya benci John terry? pertama Tanya Wayne Brigde dari Manchester City kedua dia memberi UCL 2007-2008 kepada Man Utd walaupun mereka layak”

5. Jose Mourinho

Apalagi yang boleh dikomen pasal lelaki yang terkenal dengan madah berbisanya? Semasa tiba di Chelsea, (Chelsea lagi?) dia telah membuat media di England membencinya dan pengurus-pengurus lain tidak berpuas hati dengannya, kerana sikap angkuhnya, dan sering menganggap dirinya begitu istimewa. Namun media amat menyukai sikap berterus terangnya, dan tidak peduli apa org lain kata “Who Caress??” Antara madah-madah terkenalnya ialah “Anda patut takutkan wabak selsema burung bukan apa yang berlaku kepada pasukan saya” “Ini rancangan bola sepak bukan? anda harus bertanya soalan berkaitan bola sepak sahaja.”. Gelaran The Special one juga pada mulanya diberikan olehnya sendiri.

Madah-madah kebencian: “Dalam 5 tahun saya tidak pernah punya perlawanan mana pasukan saya punya kurang penguasaan daripada lawan”

4. Cristiano Ronaldo

Jika Drogba ialah Raja “Terjun” ini adalah Maharaja Terjun. Kebencian terhadapnya setibanya di Old Trafford, peminat menggemari aksi “tarian” diatas padang yg membuatnya terkenal. Namun begitu sikap angkuh, sombong, gemar membuat larian deras agar diterjah oleh pemain lawan, pandai berlakon, pernah membuat provokasi mnyebabkan Rooney dibuang padang, juga beranggapan pasukannya berjaya kerana dirinya. Sering diejek oleh penyokong namun dia kata “ada aku kesah?”, juga seorang kaki perempuan. CR7 merupakan ikon kepada superstar tapi angkuh, pendek kata superstar sebenar.

Madah-madah kebencian: “Saya benci Ronaldo ialah salah satu frasa paling popular di Google dalam 2007 telah didedahkan, Pemain Manchester United itu teratas dalam undian benci”

3. Wayne Rooney

Walaupun ramai individu didalam senarai ini terlibat dalam pasukan “Sang Singa Biru Stamford.” Namun dua pemain Manchester United berada dlm 5 paling dibenci didunia. (Motif??) anak emas Si Setan merah, dianggap jelmaan Pele walaupun jurang yg amat ketara antara kedua2 mereka. (Papan catur warna apa??). Pada awalnya Rooney tidak tersenarai, namun apabila kronologi kisah daripada sindrom bercakap tentang “Rooney The best player in the world” kepada maki hamun penyokong England ketika Piala Dunia setelah diejek bermain seperti mengigau si siang hari, kepada skandal seks dengan pelacur semasa isterinya hamil, kepada membuat perangai mengada-ngada dan merengek seperti budak darjah 1 semasa ingin memperbaharui kontraknya, kepada meraikan jaringan Hat-rick di Upton Park dengan sumpah seranah dan F*** words kepada berjuta-juta penonton diseluruh dunia!! Tarik nafas sekejap... entah apalagi karenahnya selepas ini menjadikannya semakin popular dimuka hadapan akhbar-akhbar tapi bukan cerita kehebatannya.

Madah-madah kebencian: “Saya benci Rooney meraikan gol, atau ia kerana dia adalah Rooney” “Jangan Bimbang Wayne Rooney itu bukan anak awak tapi Adebayor ” Lagu anti-Rooney.

2. Mario Balotelli

Jika anda bertanya kepada pakcik Google nescaya anda akan menemui lebih byk perkara negatif daripada perkara positif tentang dirinya. Jika di Malaysia kita ada Si tanggang, dia pula Tanggang versi Afrika diambil sebagai anak angkat oleh pasangan kaya Itali. Namun begitu beliau tidak tahu bersyukur dan sikap angkuhnya semakin menjadi-jadi. Walaupun dianggap sebagai bakat besar buat pasukan Itali, namun kebencian peminat Itali tidak dapat dibendung lagi. Semasa di Inter pernah diejek oleh penyokong kerana enggan mengejar bola, pernah didenda oleh pengurus Itali kerana melanggar etika, selain Mourinho juga fed-up dengannya dan sudah banyak kali ditegur namun masih tetap dengan perangainya., di Manchester City, mendatangkan lebih byk masalah 2 kali dibuang padang, pergaduhan telah menjadi rutin hariannya, selain mengeluarkan kata-kata angkuhnya spt tidak mengenali Jack Wilshere, dan mempersendakan Rooney (Kau fikir kau bagus kah??), didenda kerana membaling dat ke arah pemain skuad remaja, dan yang terbaru membuat lawak meraikan kemenangan dihadapan penyokong Manchester United semasa perlawanan piala FA. Adakah anda tidak cukup membencinya lagi??

Madah-madah kebencian: “Hanya ada seorang pemain lebih sedikit kuat daripada saya ialah Messi, pemain lain semuanya dibawah saya”

1. Sepp Blatter

Mungkin anda tertanya-tanya mengapa beliau berada di tangga pertama? Siapa yang tahu apa itu sukan bola sepak, maka anda wajib mengenali siapa itu Blatter, sedari saya mengenali sukan bola sepak, Presiden masih dipegang olehnya hingga kini. Kenapa dia begitu dibenci? Kerana dialah punca kepada segala masalah berkaitan dengan bola sepak sama ada etika kejohanan, perundangan, pengadilan. Jika anda amat bencikan mutu pengadilan yang Lahar (Singkatan untuk lakhanat), juga undang-undang yang tidak masuk akal, mahupun sistem pengundian pemilihan pemain terbaik, dan kadangkala mengenakan hukuman yang tidak sepatutnya. Sudah semestinya anda berkata YA! jika ingin mengungkit peristiwa yang mempertikaikan FIFA, semestinya akan berbakul-bakul komplen anda, malah tidak akan cukup untuk satu entri blog. Contoh yang paling ketara ialah teknologi garisan gol selepas kontroversi penjaga garisan gagal mengesan gol Frank Lampard, namun FIFA buat bo-layan, sekejap kata akan dipertimbangkan, sekejap kata tidak Ahhh!! Bangang sungguh! Malah banyak kali FIFA diminta guna teknologi video tidak diendahkan, kononnya menjaga kredibiliti pengadil! Ahhh!! Benci aku!!!.Ini belum masuk lagi komplen tentang pengadil-pengadil FIFA, siapa boleh lupakan betapa Gaya Mutu dan Keunggulan pengadilan perlawanan Piala Dunia 2002?? ramai mempertikaikan, namun hingga ke piala dunia 2010, masalah belum selesai, Bengap!! Bengap!! Bagaimana pula reaksi FIFA semasa begitu ramai pihak hairan bagaimana Wesley Sneijder tidak berada dalam senarai 3 calon Ballon D`or, beliau menjawab sistem pengadilan mmg adil. Jika Tanya kepada budak umur 3 tahun pun tahu Sneijder mmg layak. Selagi orang tua ini masih berada dalam FIFA, bagaimanakan kita dapat menikmati bola sepak dengan tenang??

Madah-madah kebencian: Bila Thiery Henry menjaringkan gol menggunakan tangan, reaksi bodoh Blatter ialah “Ireland tidak akan mendapat pampasan wang tapi mereka seharusnya mendapat pampasan moral”

Blog: heardemsaysoccer.blogspot.com

Email: akubukanpemikirhebat@gmail.com

22 comments:

Obefiend Weiland said...

mesum mesum mesum

Abdul Sokernet said...

Panjang2 ni gambar takde, macam baca wikipedia.

Lain kali buh la gambar.

FdausAmad said...

Lucius ni aku buat boleh je...

LuciusMaximus said...

Celaka baru nak boleh

Obefiend Weiland said...

babi anjing

LuciusMaximus said...

khinzir

LuciusMaximus said...

Aku dah nampak halatuju Sokernet Tamu, ini tempat kita para pengulas memberi komen

Abdul Sokernet said...

hah.. dah boleh pun.

Abdul Sokernet said...

Dorang lain tak tau lagi ke apa?

Tak nampak ke banner dekat sokernet tu?

Buta ke apa?

saudagar gaRAM.. said...

derseal

Obefiend Weiland said...

jews

Unknown said...

peminat boleh komen ke x ni? (cuak gak ni..)

Abdul Sokernet said...

ni memang khas untuk peminat la.

kami dedikasi page ini khas untuk semua peminat yang menyokong kami.

jadi, lu hantarlah artikel. jangan komen aja.

Jorji said...

diutamakan kepada artikel-artikel yang berat menghina liverpool..

ehehe

LuciusMaximus said...

Melepak ke tak malam ni?

Abdul Sokernet said...

dari tadi tanya, takde orang respon pun. tak la tu kot.

rashideeshukri said...

hello, saya orang baru. sila tunjuk ajar.

talkIZcheap! said...

“Milan, Juve, Roma peminat benci Materazzi, Itali peminat benci Materazzi, Perancis peminat benci Materazzi, Zidane peminat benci Materazzi, dan Inter peminat benci Materazzi”

aku peminat benci stail penulisan macam ni... poning kepalo den!!

oh ya, mana Sergio Busquet? Macherano dan Dani Alves? Pelakon soap drama terhebat atas padang, perosak sukan bola sepak yang lebih hina daripada pemain yang "gemar membuat larian deras agar diterjah oleh pemain lawan,"?? (Apa salahnya berlari deras dalam bola sepak??)

Just because you can't do it, don't hate others who can, la la la~ :p

Jo Hey said...

mohon

talkIXcheap! said...

aku pun benci gak.. nak pahamkan ape yg sebonarnya ko nak bgtau tu, adoii punyala kene baca smpai berulang2. mmg ponin.

CR7 mmg seorang diver.. hnya mmpu menari2 tp bola xkemana. bukan pandai melepasi barisn prthanan lawan pun.. sbb tu dia suka dive utk dpt freekick sbb freekick mmg dia power. Dribbling mmg out.. buat freestyle masa perlawanan bolehla.. patutnya dier jd freestyler je.

Aziz Nasution said...

Aku tak setuju.. ni carta kebencian hasil survey mana punya ni? Ke sendiri punya carta? Ceh!

Sergio Busquet(dewa diver) mana? Tak listed pun.. Raja Wenger(dewa emo)?Pak Alex(dewa segala bongkak)?Sultan Bola? Haa lagi satu, fans england tidak sebegitu benci kepada Terry sebagaimana mereka membenci Ashley Cole sejak WC2010..

Carta anda tidak telus.. Sekian

Anonymous said...

saya pengadil hebat 0193020492